Konsten att skörda pengar från träd

Det känns alltid bra att skicka en faktura. Men självklart tycker jag det är otroligt jobbigt att begära pengar av någon annan - lika jobbigt som att fråga någon efter hjälp (Hallå?! Vi bor i Sverige..) Varför är det så? Varför faller det inte oss naturligt att börja prata med en främmande person när man sitter i bussen. Varför är vi så otrevliga och bitchiga? Det är inte ofta man får ett leende av en främmande människa när man gå på stan.

Alla ser så stela ut.

Nåja tillbaka till ämnet.

Jag har utfört ett arbete som ger mig rätt att begära pengar. Men mest av allt hade jag bara velat ge bort bilderna gratis (jag är fotograf..) för att det ger mig mycket mer att visa upp bilder, uppfylla andras önskningar - än att bli rik på kuppen. Jag vill hellre vara Robin Hood som ger pengar till de fattiga, än det elaka lejonet och hans orm.



Men sedan har jag ju spanat in den där snygga kavajen på MQ..

Kommentarer
Postat av: Natalie

Haha, den kavajen är nice. spara pengar o köp den! :D

2010-09-08 @ 13:14:59
Postat av: emmy

hahha, vilket ranom inlägg.

men kloka ord!

2010-09-13 @ 20:20:47
URL: http://emwy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0