Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder?

Jag kollar försiktigt ut samtidigt som jag föser undan gardinen. Regnet piskar mot fönstret, det låter som att grannungarna kastar en näve full med småsten på det. Sedan går jag suckandes mot datorn, allt för att slippa gå ut. När datorn väl är igång, efter en massa muller och krångel så möts jag av en massa uppdaterade bloggar. På något konstigt vis bli alla bloggar väl uppdaterade under sådana här dagar.

Är det bara jag som inte kan acceptera detta ordspråk (kolla rubrik)? Vadå, så om det är regn och storm så är det bra väder, eller vad är det man försöker säga? Typiskt med alla dessa optimister. Nåja, så fort det börjar regna så brukar jag fixa mitt rum. Dvs att städa, dammsuga (händer sisådär 1 gång varannan månad), sotera kläder, alltså slänga eller lägga undan alla kläder jag inte använder, samt att vika eller hänga upp de aktuella kläderna fint i min tyggarderob. Den minsta garderoben ni någonsin har skådat, men den ska allt fyllas med en massa snygga höstplagg snart, när jag får pengar från fotojobben jag gjort under sommaren.


En överfull papperskorg, en mikrofon som är lite vilse, och massa skit överallt.


Städning behövs verkligen..

Men nu tar jag en paus. Drar ett djupt andetag innan jag går ut i regnet, för att möta upp Natalie.  Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0