Besviken

Fy och skäms Sverige.. Nu vet jag att jag inte är så mycket insatt om politik då jag inte får rösta ännu (fyller arton i oktober...) men förnuft är något som jag i alla fall har och tycker är en viktig egenskap. Kissie (ja, jag läser den fjortisens blogg haha), skrev på sin blogg att hon inte tycker att man ska rösta på SD.

Jag trodde faktiskt att hon skulle få fler "Bra skrivet av dig Kissie" än massa argsinta svenskar som tror att de är mycket bättre än alla andra.

Nåja tänkte visa några av kommentarerna som fick mig att.. tappa hakan haha.


----

 

----


Ojojojoj. Detta är vad jag kallar "dra alla människor över samma kam". jo för vet ni vad? Även om människorna kommer från ett annat land så är det fortfarande just det - människor. Alla kan göra snedsteg och jag tror att människorna på rosengård begår brott för en anledning - denna anledning är dock inte att de är från ett annat land, utom eftersom att det finns en större anledning bakom det hela. VAR INTE SÅ TRÅNGSYNTA era retards.


Jag tycker inte det är så hemskt om de slutar med avslutningarna i kyrkan (jag är bara på avslutningarna för tårta..), men det är kanske mer hemskt om man är kristen. Varför kan man inte ha avslutning i skolan och sedan om man känner sig som en kristen eller muslim ect så kan man väl fira det i kyrka eller vart sin religon nu leder en. Sådär nu vart problemet löst utan att slänga ut en ändå människa..

----


 

----

Men denna kommentaren.. SUCK. Det är mer ett påhopp än en åsikt. Det är ingen åsikt som håller heller. Hur pantad kan man vara egentligen?

Jag tycker att så länge som folk från ett annat land sköter sig och håller sig till Sveriges regler (alltså att man ska vara så neutral och tråkig som möjligt?) så är det inga problem alls, men eftersom att svenskar verkar vara så rädda för dem så blir självklart resultatet att de begår mer brott osv. Kolla bara på USA och se vad lite rädsla kan göra med folk.


----


Nej nu blir jag så frustrerad och knasig att jag inte orkar tänka mer på det.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Riktigt bra inlägg Cassa!!!

2010-09-07 @ 22:48:13
Postat av: Jessica

Du har så rätt! Det sjuka är ju också att de skrev att "invandrarna kommer ta över världen". Hahah, me n ursäkta, i Turkiet så är det ju vi som är invandrare. SD har fan inget att göra i regeringen! (Eller heter det Riksdagen? Haha)

2010-09-08 @ 08:56:14
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggjessica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0