Rött är sött, gult är fult och grönt är skönt



"Låt inte röda prickar förstöra stämningen"


"Rösta rätt - Rösta rött"



Alla tycker vi olika. Jag tycker att politik i dagens samhälle stiger människor åt huvudet.


Sedan så har jag svårt för att bestämma mig för vilken sida jag står på - tycker båda sidor har sin poäng.


Men måste nog erkänna att jag är mer mot socialdemokraterna ändå. Inte bara för att jag fortfarnade vill bo hemma (blir utslängd ur hemmet om jag röstar på moderaterna haha) - utan eftersom att jag inte riktigt tycker att sänkt skatt och sänkta bidrag kan rädda samhället.
Tänk när skatterna sänkts så mycket så att man måste betala själv för att gå i skolan, för att gå till sjukhuset.. Det kommer ju bara sluta med att de fattigare inte kommer ha råd att skicka sina barn till skolan - hur kan det vara bra för vårt samhälle?


Sedan tycker jag inte att vi ska "ägas" av staten. Om det funnits ett parti som vill både ha privata och kommunala företag osv så hade de haft min röst hehe. Jag tror att det blir bäst om man blandar lite - kolla bara på blandrashundar, de bli inte sjuka lika lätt som de framavlade.


Nej, nu drar jag till stallet och tar hand om världens finaste häst <3


/ Carpe Punctum

Kommentarer
Postat av: collie

alliansen is the shit! moderatenra vill inte att den offentliga sektorn ska försvinna alls! dom är ju för skyddsnätet och vill att skola, sjukhus m,m ska vara gratis! så det så! + att om fler jobbar så drar vi in mer pengar och då behövs inte lika mkt skatter. höhö. btw jag visste inte att du vart ute och tog hand om Knighten denna dag!!? ;D

2010-09-23 @ 11:48:17
Postat av: collie

hahahahahahahahahahahaha

2010-09-23 @ 21:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0